Cień przeszkadza osobom z autyzmem
21 maja 2010, 11:52Dzieci z autyzmem postrzegają cienie inaczej od rówieśników. O ile ci ostatni mogą im się przyglądać i na tej podstawie wnioskować, jaki obiekt je rzuca, u chorych maluchów cień wydaje się zaburzać zdolność rozpoznania obiektów i osób.
Gra pomaga amerykańskim żołnierzom
17 sierpnia 2006, 11:35U.S. Army Research and Development Command's Simulation and Training Technology Center w Orlando na Florydzie przygotowało dla amerykańskich żołnierzy specjalną grę komputerową. Dotychczas symulatory komputerowe uczyły wojskowych walki. Najnowsza produkcja znacznie się jednak od nich różni. Jej głównym celem jest bowiem nauczenie żołnierzy zachowania w obcym kulturowo otoczeniu.
Zombi modelem ewakuacji tłumu
10 lipca 2013, 09:46By zbadać, jak tłum się ewakuuje, naukowcy z Uniwersytetu Essex wykorzystali specjalnie zaprojektowaną grę komputerową, w której uczestnicy odgrywali rolę zombi. Ich zadanie polegało na wejściu i wyjściu z budynku.
Sterowanie dźwiękiem
13 października 2008, 10:12Na University of Washington trwają coraz bardziej zaawansowane prace nad myszką komputerową sterowaną... dźwiękiem. Jej użytkownik, wydając odpowiedni dźwięk, decyduje o przemieszczaniu się kursora.
Rzymianie wytwarzali szkło kameowe inaczej, niż uważali specjaliści
27 października 2017, 06:00Prof. Richard Whiteley z Australijskiego Uniwersytetu Narodowego (ANU) uważa, że archeolodzy i historycy sztuki mylą się co do tego, jak Rzymianie produkowali swoje szkło kameowe.
Niezbadane tajemnice wody
19 czerwca 2010, 09:25Woda to kapryśna substancja, która nie ogranicza się do trzech kardynalnych stanów skupienia, ale posiada, według naukowców, aż piętnaście faz. W szczególnych warunkach niskich temperatur woda potrafi też tworzyć stan, który nie jest ani cieczą, ani lodem.
Najpotężniejsze szczęki w oceanie
30 listopada 2006, 16:50Uczeni odkryli, że Dunkleosteus terrelli był najpotężniejszym morskim drapieżcą w historii Ziemi. Prehistoryczna ryba o długości 10 metrów mogła ważyć nawet 10 ton.
Efektowna symulacja zakończenia ponad 100-letniej budowy
1 października 2013, 09:43Na filmiku ujawnionym ostatnio przez fundację odpowiedzialną za budowę Świątyni Pokutnej Świętej Rodziny (Sagrada Família) zaprezentowano ostatnie etapy konstrukcji kościoła. Prace mają się zakończyć do 2026 r. Warto dodać, że wszystko zaczęło się w 1882 r. W wideo połączono ujęcia wykonane z helikoptera z animacją komputerową.
Gratka dla nauczycieli biologii
22 marca 2009, 01:27Jak wypromować firmę zajmującą się genomiką, a przy okazji umożliwić nauczycielom przeprowadzenie niezapomnianej lekcji biologii? Wystarczy zaprosić chętnych do udziału w konkursie, w którym główną nagrodą jest... usługa sekwencjonowania ogromnego fragmentu DNA.
CyberLAB w Świerku skutecznie bada cyberbezpieczeństwo
17 października 2018, 05:00Działające od niedawna Laboratorium Cyberbezpieczeństwa Narodowego Centrum Badań Jądrowych odnotowało pierwszy sukces: naukowcy wykryli niebezpieczną lukę w oprogramowaniu firmowym jednego z powszechnie używanych sterowników logicznych PLC wykorzystywanym m.in. w instalacjach nuklearnych. Producent naprawił już błąd, zalecając niezbędne poprawki wszystkim użytkownikom.